Jak zabrać się za naprawę samochodu?

Samochód dla wielu osób jest niezbędny do codziennego funkcjonowania, ponieważ służy on do jeżdżenia do pracy, a czasem jest narzędziem pracy. Samochód, który jest często eksploatowany, może się psuć, a najpoważniejszą usterką może być uszkodzenie silnika.

Przyczyny zużycia silnika samochodowego

Silnik jest zespołem napędowym znajdującym się w każdym samochodzie. Aby samochód mógł jeździć, ważne jest odpowiednie dbanie o silnik i jego eksploatowanie. Nadmierne obciążanie silnika gdy jest zimny oraz jego obciążenie na niskich obrotach wpływa na zużycie się silnika. Podczas takich sytuacji dojść może do zaniku dopływu oleju do silnika. Aby silnik mógł być używany przez długi okres, należy pamiętać o regularnym wymienianiu płynów eksploatacyjnych.

Olej wymieniany powinien być po przejechaniu od 10 do 25 tysięcy kilometrów, ponieważ wtedy zwiększa się tarcie oraz wzrasta temperatura podzespołów. Zbyt duża ilość oleju w silniku może prowadzić do uszkodzenia uszczelnienia wału oraz wycieku oleju. Ważne jest także sprawdzanie ilości płynów eksploatacyjnych, których zadaniem jest chłodzenie silnika, ponieważ zbyt mała ilość płynów może prowadzić do przegrzania się silnika. Naprawa silników jest kosztowna, dlatego warto o nie dbać od samego początku użytkowania. Więcej informacji uzyskać u NowyMotor.

Remont silnika krok po kroku

Naprawa silników odbywa się według następującej kolejności:
1) rozebranie silnika na części – etap ten polega na rozebraniu silnika na podstawowe części oraz usunięciu wszystkich uszczelek, pierścieni tłokowych, a także panewek, które w czasie naprawy silników wymieniane są na nowe,
2) wyczyszczenie elementów silnika – podczas prac związanych z czyszczeniem używa się specjalistycznych myjek, które umożliwiają usunięcie wszystkich zabrudzeń. Prace te są ważne, ponieważ tylko na czystych elementach widać uszkodzenia i dzięki temu można zdecydować, które należy wymienić,
3) naprawa i wymiana – ostatnim etapem jest naprawa części, które się do tego nadają, Blok silnika jest szlifowany lub tulejowany, a wał karbowy musi zostać wyważony. Gniazda zaworowe w głowicy zostają wyszlifowane lub wymienione na nowe. Po naprawie elementów są one składane w całość i testowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *